Monday, March 30, 2009

ابتکار در آپارتمان اجاره ای

اگر قصد نداريد مدت طولاني در يك مكان ماندگار شويد يا اگر نمي‌خواهيد در هزينه‌هاي نگهداري و تعميرات ساختمان خود با ساير مالكان سهيم باشيد، اجاره خانه بهترين كار است. اغلب مستأجرين با اين مشكل مواجه‌اند كه نمي‌توانند آپارتمانشان را آن طور كه دوست‌دارند تزئين كنند زیرا اغلب مالكین نسبت به هرگونه تغيير در دكوراسيون داخلي و طرح آپارتمان خود سختگير و حساس هستند.

در این مقاله نکاتی برای تغییرات جزئی اما چشمگیر در آپارتمان اجاره ای شما ارائه می شود.

ايجاد فضاهاي جديد در آپارتمان:

يكي از راه‌هاي ايجاد تغيير و اعمال سليقه در دكوراسيون داخلي آپارتمان، تقسيم اتاق‌هاي بزرگ به چند قسمت كوچك‌تر است.

اين كار به‌راحتي با استفاده از پاراوان كه در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌هاي متنوع در بازار وجود دارد، امكان‌پذير است. با اين كار نه‌تنها فضاهاي بيشتري خواهيد داشت بلكه با انتخاب صحيح و مناسب پاراوان‌ها، به نوعي سليقه خود را نيز به‌نمايش مي‌گذاريد.

اگر مي‌خواهيد خلاقانه‌تر عمل كنيد، مي‌توانيد درهاي قديمي را از كهنه‌فروش‌ها خريداري كنيد و با كاغذديواري، پارچه يا رنگ، سطح آن‌ها را بپوشانيد و تزئين كنيد. اگر اين پيشنهاد مطابق سليقه شما نيست، با استفاده از يك كاناپه نيز مي‌توانيد فضاي اتاق را تقسيم كنيد. به اين ترتيب بخشي به‌عنوان نشيمن و بخشي به عنوان غذاخوري مورد استفاده قرار مي‌گيرد و از يك فضاي بزرگ بدون ديوار حائل براي دو منظور استفاده مي‌شود.

apartment-rental.jpg


استفاده از كابينت‌ها:

شما می توانید با ايجاد تغييراتي در كابينت‌ها، طرح شخصي خود را در آپارتمانتان پياده كنيد. كابينت‌ها اغلب دستگيره‌هاي ساده ای دارند. آن‌ها را به سليقه خود عوض كنيد. البته دستگيره‌هايي انتخاب كنيد كه استاندارد باشند و موقع جابه جايي بتوانيد آن‌ها را به محل جديد منتقل كنيد.

درب كابينت‌ها را نيز مي‌توانيد به سليقه خود عوض كنيد و همه اين‌ها را مجدداً در زمان جابه جايي به وضعيت اول برگردانيد. حتي اگر مالك سختگير هم باشد اين تغييرات كوچك قابل‌قبول است.

تغييرات در كف و ديوارها:

اگرچه نمي‌توان در خانه استيجاري موكت‌ها را كند يا رنگ ديوارها را تغيير داد، ولي باز هم مي‌توان ترفند‌هايي به‌كار برد. براي مثال ورقه‌هاي پهن را با نوارهاي چسبي بر روي ديوار بچسبانيد يا با كاغذهاي آماده پشت‌چسب‌دار ديوارها را بپوشانيد.

براي كف اتاق‌ها از چند تكه قاليچه كوچك كه تنوع زيادي در محيط ايجاد مي‌كنند، استفاده‌كنيد. حتي می توانید با چند تکه از نمونه‌هاي كوچك موكت‌ها و ساير كف‌پوش‌ها كه در فروشگاه‌ها ارائه مي‌شوند، يك طرح جديد درست كرده و الگوي خاص خود را اجرا كنيد.

ابتكارات كوچك تغييرات بزرگ به وجود مي‌آورند:

با تغييرات جزئي آپارتمانتان را منحصر به‌فرد كنيد. براي مثال نصب يك پوشش پارچه‌اي شيك به دور جام دستشويي، فضاي مناسبي براي قرار دادن وسايل اضافه ايجاد مي‌كند و به دستشويي جلوه‌اي خاص مي‌بخشد. استفاده از تابلوها و  گياهان آپارتماني نيز در زيباتر شدن محيط مؤثرند.

شما مي‌توانيد تابلوهاي سبك و كم‌وزن را بدون سوراخ كردن ديوارها از يك نخ ماهي‌گيري كه از حاشيه گچ‌بري‌ها عبور كرده ‌آويزان كنيد. البته مي‌توانيد تابلوها يا آثار هنري را روي سه‌پايه‌ها، تاقچه‌ها يا پايه‌هاي سه‌گوش كنج ديوارها نيز قرار دهيد. همين روش را براي گياهان آپارتماني نيز مي‌توانيد به کار برید. گياهان به محيط زيبايي و تنوع مي‌بخشند و به پاكي هواي آپارتمانتان كمك مي‌كنند.

با كمي خلاقيت و ابتكار مي‌توانيد به سليقه خود محيطي دكوراتيو با تزئيناتي منحصر به فرد بيافرينيد.‌    
 آپارتمان اجاره ای
کردستان
تهرانپارس

منبع : سایت مجله دکوراسیون منزل

No comments:

Post a Comment